2013. július 15., hétfő

Joyetech: eGo-C, eGo-T és az eGo-C Twist

Feladtam, hogy azon gondolkozzam melyik kellékemet mikor vettem az évben és melyikről kéne időrendben írnom. Éppen ezért most három különböző akkumulátor tesztjét írom le, hiszen alig-alig van eltérés közöttük, leszámítva pár extrát. Mindegyiknek van előnye és hátránya is.... Na jó, azért én is jobban favorizálom a három közül az egyiket, nyilván okkal. Ééés akkor kezdjük is ezzel:

EGO-C Upgrade:

Talán már korábban tettem rá utalást, hogy sok e-cigivel foglalkozó weboldal, hirdetés eGo akkumulátorokat kínál és ez szerintem kissé megtévesztő azoknak, akik nem folytak bele ebbe az e-cigi mizériába és a felhasználásán kívül nem is akarnak nagyon. EGO fémjelzéssel adnak el rengeteg akkumulátort, holott kizárólag csak a menete EGO, amire a patront tekerjük rá.

Sok EGO-C nevű akkumulátort is lehet találni de azért a márka sem éppen elhanyagolható! A márkajelzés nélkül EGO akkumulátor körülbelül olyan, mintha a HP nyomtatóra rá lenne írva, hogy NYOMTATÓ... Ebben a tesztben kizárólag Joyetech márkájú eGo akkumulátorokról lesz szó.

Az első Joyetech eGo-C Upgrade akkumulátort a barátnőmnek vásároltam. Előnye -ebből a szempontból legalábbis -, hogy többféle színben kapható így gyöngyház rózsaszín kivitelben is. Ajándékba vettem és ilyenkor a "használatra kész" terméket szeretem odaadni - nem csak akkumulátorra értendő. Na jó, ilyenkor azért én is kipróbálhatom :) Szóval túltettem magam a színén egy lemerítés-feltöltés után adtam át neki.
Volt már a kezemben sok változó teljesítményű akkumulátor de méretben, súlyban és kivitelezésben eddig ez a kis 1000 mAh-s készülék vitte a prímet. Tulajdonképpen nem sokkal vékonyabb, mint társai mégis úgy..kézbesimul. Olyannyira megtetszett a dolog, hogy vettem egy ezüstöt magamnak!



Mondjuk úgy, hogy butácska a készülék; nem lehet feszültséget állítani rajta, nem mér ellenállást...csak úgy van. Ellenben bármelyik rátekert patron eddig gyönyörűen hozta a kívánt hatásfokot. Az eGo-C Upgrade viszont rendelkezik két aprócska "szolgáltatással". Az egyik, hogy ahogy merül az akkumulátor úgy megy át az izzítógomb fehérből-világoskékbe végül 10% alatti töltésnél sötétkéken világít a kis LED. Hasznos, hiszen tudjuk még mennyi töltés van az akkumulátorban kijelző és más mérőeszközök nélkül is. Talán egyes egyedül az utolsó 3-4 nyomásnál van az, hogy a rátekert patronból alig jön valami, viszont addig észrevétlenül merül.

A másik lehetőségünk ezzel az akkumulátorral, hogy az egyenletes 3,3V helyett az akkumulátor direkt feszültségét adjuk le a patronban lévő kazánnak. Ehhez a zsebzár funkciót kell előhívnunk, vagyis 5 rövid gombnyomás után lezárjuk a készüléket majd ezután folyamatosan nyomva kell tartani a gombot, ami 5 másodperc múlva sárgán kezd világítani. Feloldva a zsebzárat használhatjuk ezt a direkt feszültséget de őszintén szólva én még egyszer sem vettem hasznát.

Az eGo névhez hűen természetesen kompatibilis töltővel tölthető!

EGO-T Upgrade:

Úgy gondolom, hogy az eGo-T Upgrade-t nem kell nagyon külön kivesézni. Mondjuk úgy, hogy Joyetech eGo-C Upgrade 1.0 , hiszen mind méretben, színben, kialakításban, feszültségben és 1 dolgot leszámítva mindenben az eGo-C-hez hasonlít. Ez az egy dolog, az a színes nyomógomb visszajelzés az akkumulátor töltöttségét illetően.
Az eGo-T Upgrade nyomógombja fehéren vagy a másik állásban sárgán világít és amikor lemerült, akkor villog. Sajnos nem tudni így, hogy ez mikor következik be.






Az eGo-C és az eGo-T méretei: 14 x 89mm   Tömegük: 35g

Magyarországon sajnos nem találkoztam még hivatalos Joyetech disztribúcióval. Itt-ott lehet kapni a márkát és a hivatalos honlapon feltüntetett magyarországi hívószámra nem reagál senki. A fentebb illetve az alább leírt akkumulátorok ugyanis több színben készültek, ennek ellenére itthon a fekete-ezüst és elvétve talán fehéret és rózsaszínt találunk..na jó, láttam én már borvöröst is de tényleg ez a teteje. Ezekhez a spéci színekhez tartozna a Joyetech saját fejlesztésű tankpatronja is, természetesen a színekhez igazodva. Ezeket "potom" 35 EUR-ért meg is vásárolhatunk, ehhez természetesen még a szállítási díj is hozzájön. Leginkább a patronok testét kellene csak rendelni de ezekért is 3-4000 forintot kérnek szállítási díj nélkül. Nem olcsó...


A fentebbi két akkumulátor típusnak van 1000 illetve 650 mAh verziója is. A teljesítménnyel általában az akkumulátorok mérete is változik; minél kisebb a teljesítmény annál kisebb maga az akkumulátor. Ugyancsak a fenti két Joyetech gyártmánynak van egy úgynevezett Passtrough kivitelezése is. Ezek annyiban térnek el, hogy a kupakot le lehet tekerni a végéről és egy sima miniUSB kábellel tölthetjük illetve egy időben használhatjuk is. Én viszont azt vallom, hogy az akkumulátor töltés közben lehetőleg ne legyen használva (a mobilom töltése közben sem vagyok odáig, ha valaki éppen akkor hív..főleg mert éjszaka szoktam tölteni az akksit :D ) , így aztán ezeket a típusokat  - még ha Joyetech gyártmányú is - igyekszem elkerülni.






EGO-C Twist

A következő széria már egy kicsit eltér a korábbi kettőtől. Első ránézésre nem sok lehet a különbség, hiszen például az akkumulátor vastagsága illetve névleges teljesítménye dettó ugyanaz (1000 mAh).
Korábbi társaitól azonban több, mint két centivel hosszabb: 89mm helyett 110mm. Méretét jól ellensúlyozza viszont, hogy az akkumulátor végén egy potméter van, mellyel a feszültséget 3,2 és 4,8 Volt között változtathatjuk. Jó hír ez azoknak, akik eltérő ellenállású patront használnak vagy jól esik néha egy kicsit megpörkölni a liquidet. :)

Mondjuk úgy, hogy a kettő ötvözetével van dolgunk, hiszen eGo-C -nek hívják mégsem változik a LED színe az akkumulátor teljesítményével párhuzamosan.
A gyártó cég, azaz a Joyetech azzal kérkedik, hogy az akkumulátor feszültsége a teljes feltöltés és lemerülés/kikapcsolás  között alig 10% -ot esik..saját tapasztalatomból kiindulva el is hiszem! A készülék mérete gyakorlatilag az egyetlen hátránya, hiszen az alap akkumulátoroktól nagyobb így a hátsózsebben is kevésbé fér el.



Nekem a Joyetech, mint márka nagyon bejött és sok embernek javaslom is. Nem sokkal drágább a nevenincs termékeknél és mégis minőséget kapunk kézbe. Úgy gondolom megéri pár ezer forinttal többet költeni valamire, amiben hosszú ideig meg tudok bízni!
Egyáltalán nem mindegy ez a szempont szerintem azoknak sem, akik éppen most kezdenének el átállni az elektromos cigaretták használatára, hiszen ha spórolunk az akkumulátoron könnyen lehet, hogy a használata közben derül ki, hogy bóvli és hamar tönkremegy. Ilyenkor persze az akkumulátor a hibás szerintük és kevesen teszik fel magukban a kérdést, hogy megérte-e?! Az elektromos cigarettázás egy nagyszerű élmény, amit egy rosszul megválasztott akkumulátor simán tönkretehet. Nem azt mondom, hogy mindenáron Joyetech gyártmányt kell választani, hanem sokkal inkább a környezetünkben már e-cigizőktől tanácsot kérni! Természetesen elképzelhető, hogy nincs ilyen ember a közelben, az ismerősök között de ilyenkor még mindig itt az internet, ahol rengeteg fórumot és olvasnivalót találhatunk! Nem szabad bedőlni annak, hogy olcsó!