2013. április 2., kedd

iGo4

Nem, nem a híres navigációs szoftverről van szó, hanem az új készletemről. Vagyis egészen pontosan a VGO-t követő készletemről.





Eltelve a VGO-val először csak nézegettem ez a kütyüt és nem éreztem rá indíttatást, hogy nekem szükségem van rá. Mi a francnak kell rá kijelző? Különben is minek nekem másik cigi?
Mikor a VGO-ból kezdtem kiábrándulni ráakadtam a youtube-on hondapapi elemzéseibe és a szóban forgó készletről egy jó félórás tesztet hallgattam végig.




Érdemes volt végignézni és informálódni az új eszközről. Mivel a VGO-m gyakorlatilag használhatatlanná vált a választásom egyből erre esett.
Itt érdemes megemlíteni, hogy a boltba először csak betévedtem és egyből ajánlották nekem az eVic nevezetű csodaszerkezetet, amin igazából először csak nevetni tudtam.. na de később.. :)

Nos, azt kell mondjam, hogy a számláló igenis hasznos találmány az elektromos cigarettákon. Nem csak, hogy figyelemmel tudja a felhasználója kísérni mennyit cigarettázik, hanem az akkumulátor élettartamát is figyelni tudja.
Az iGo4 -es készletben kettő darab 750 mAh -s akkumulátor van. Ez olyan közepes kapacitást jelent és eleinte igen jól is teljesített.

A csomagban a két akkumulátor mellé jár két darab CE6 jelzésű integrált patron. A címnél található képen a dobozon egy CE4-es van de a mellette összeszerelt akkumulátoron már egy CE6 van.
A kettő között az alapvető különbség az űrtartalom. Őszintén szólva fogalmam sincs róla mennyi e-liquid fér a CE4-be de a nagyobbik tesó emlékeim szerint 2,5 ml-t vesznek fel.
A legnagyobb hibája a patronnak, hogy nem lehet szétszerelni. Ez azért is problémás, mert az ember kimosná néha, hiszen a VGO vatelines patronja után: igen, ezt már lehet.

A másik nagy problémája, hogy lassan veszi fel a folyadékot vagyis két slukk között érdemes egy kicsit várni. Érdekes viszont, hogy a patronok ellenállása 2,5-2,6 Ohm és ezzel az akkumulátor is valamiért jobban bírja a terhelést. A kis LCD kijelzőn ezekkel a patronokkal 7-800 slukkot is elviselt a 750 mAh-s akkumulátor, míg a népszerű Helix v3-mal eddig maximum 320 slukkot sikerült szívni.

Oké-oké.. kicsit elkalandoztam, hiszen nem is írtam le mi az az ohm és miért fontos..nem beszélve a helix v3-ról. A patronokról kicsit később egy külön bejegyzésben fogok foglalkozni. Először az ohm vagyis az ellenállás a fontosabb.
A patronokban vagy egy pici ellenálláshuzal, amit köznyelven csak kazánként emlegetnek. Ez egy pici spirálban van rátekerve az üvegszálra. Az üvegszál pedig természetesen az e-liquid felszívásáért és magában tartásáért felelős, amit a kazán el tud párologtatni.
Kazánokat külön meg is lehet vásárolni elég sok szétszedhető patron esetében. Ezen kazánok ellenállása 1,8 ohm-tól 3,2ig terjed de láttam már 3,8 és 4 ohm-os kazánokat is.

Minél kisebb egy ellenállás annál nagyobb úgynevezett torokhatást lehet elérni, viszont a folyadékok füstje kevesebb lesz. Ez eddig teljesen világos. Ugyanakkor a nem szabályozható feszültségű akkumulátorok átlagosan 3.7 volt-ot adnak le és egy kisebb ellenállású kazán esetében egyrészről égett ízt fogunk érezni és akkumulátor is hamar lemerül, mivel nagyobb teljesítményen működik. Ez már lehet egy kicsit zavaros, ugye? :)

Itt az alábbi kép a megértéséhez (ez a kép többször elő fog még kerülni)


Az egyenlet alapján ( Watt = (Volt*Volt)/Ellenállás ) egy 1,8 Ohm-os ellenállásnál és 3,7 Volt feszültségnél 7,6 Watt "fogy" az akkumulátorból. Bár a zöldzónában van az érték azért mégsem az igazi.
Szinte minden akkumulátor nagy kedvence a 2,4 Ohm-os ellenállás de ki lehet még próbálni a 2,8-at is. Ettől feljebb nem nagyon érdemes próbálkozni..de lehet majd én is egyszer kipróbálom! :)

Akkor most térjünk vissza az iGo4 elemzésére!
Szóval a kis kijelző azért mégis csak jó. Hiszen már tudjuk, hogy egy-egy patronnal mennyit tudunk pöfékelni. A CE6-os patron az akkumulátoron elég jól teljesített de valami mégis turpisságnak kell lennie a dologban, hiszen 0,2 ohm eltérésnél nem lehet, hogy csak a fele kapacitást bírja a készülék! Azóta több közel ismerős is vásárolt ilyen készletet de egyből Helix V3 és T3-as patronokra váltottak. Aki egy kicsit több ideig használta annak sajnos elrepedt mindkét CE6.. Eleinte nekem is megvolt a szokásom, hogy a talpára állítottam az e-cigimet de tanulva belőle, hogy többször elborult inkább a fekvő helyzetét tartom biztonságosabbnak.


Az iGo4 készlet egyetlen hátránya, hogy dokkolós a töltője. Ez azt jelenti, hogy ha nem használjuk csak bele kell állítani a dokkolóba és már tölt is. Ez a készülék szabványos EGO csatlakozóval bír, vagyis könnyű patront vagy más egyéb alkatrészt vásárolni hozzá, viszont a töltője speciális és nem lehet a hagyományos módon tölteni.

Külön dokkolót lehet rendelni a neten és egy kis kitartással szerintem én is találtam volna magyarországi forgalmazót.









Mindent egybevetve nagyon jó kis kezdőcsomagnak ítélem meg - a hátrányai ellenére is - természetesen egy külön megvásárolt patronnal.