2013. augusztus 1., csütörtök

Kanger Protank







Talán ez volt az a bizonyos fordulópont, amikor rávettem magamat, hogy a szokásos 1-2ezer forintos patronok helyett professzionálisabbat vagy legalábbis drágábbat vegyek. Én az előbbi jelzőre szavazom, persze vannak akik az utóbbit gondolják bár nekem szerelem volt az első látásra.






Mikor megrendeltem a patron nem volt elképzelésem róla több, mint amit leírtak róla. Pirex üveg, 2,5ml-es tartály, alsó fűtőszálas megoldás. Amikor megjött a csomag, csak tátottam a számat. Talán a Vivi Nova volt az első olyan patronom, amelyiket dobozban vettem meg és mellékeltek hozzá két tartalék kazánt, addig az összes többi patront egy kis nylon csomagolásból szedtem ki. Aztán megjött a Protank ebben a párnázott díszdobozban, zsugorfóliázva és hologramos matricával..Tyű! - gondoltam.
Kibontva belül megtaláltam a patront magát, két kazánt illetve a patron alsó részét, amibe a kazánt kell tenni. Ráadásként egy menettakarót is kaptam, mely az "átlagos" akksikon nyúlj olyan kinézetet, mintha egybetartozna a patronnal. Egy ilyen menettakaróért átlagosan olyan 1000 forintot szoktak elkérni tehát mondjuk úgy, hogy ezt fejben levontam a készlet árából.


Az első használattól kaptam hideget-meleget. Az íz és gőzképzése, kiváló. A korábban megszokott műanyag szipka helyett a fém igazán újdonságként hatott; teljesen más érzés. Sokan panaszkodtak az oldalon  - ahonnan rendeltem -, hogy gázolaj íze és szaga van a cuccnak. Nos, én is éreztem valami hasonlót de az mégis inkább a tipikus "teljesen új"-szagra emlékeztetett. Természetesen kell várni a száraz üvegszál miatt egy kicsit a feltöltés és a használat között de az időt jelentősen csökkenthetjük ha szárazon, izzítás nélkül rá-rászívunk a patronra. Nagyjából 3 slukk után semmi mellékíze nem is volt.

Ami zavaró számomra az a hangja. Rettenetesen könnyen bele lehet szívni, szinte ellenállást sem érzünk a levegő útjában és mégis özönlik a "füst". Talán pont emiatt a kialakítás miatt hangos a patron, hogy szívás közben sípol az átszívott levegő. Teljesen mindegy, hogy a menettakaróval vagy anélkül az eVic-en próbáltam meg. A menettakaróval lehet egy picit játszani de csak óvatosan, hiszen ha teljesen elzárjuk a levegő útját akkor a homlokunk is behorpadhat akkor sem jön át semmi. Ez többek között azért is furcsa mert az patron alja úgy van kialakítva, hogy azon a levegőnek át kell jönnie.



A patron egyedüli mozgatható alkatrésze az alja, így teljes egészében nem lehet szétszedni, csupán az alját letekerni. A fentebbi képen látható, hogy a kazánt ebbe kell beletekerni. A patron feltöltése egy kissé körülményesnek ítéltem meg, hiszen a tartályban a levegőcső végigfut és bőven az üveget takaró alsó gyűrű alatt van vége. Ezáltal semmit sem látni amikor töltöm bele a folyadékot, csak a liquid tükröződéséből, amikor az már majdnem átfolyik a csőbe.
A patron másik hátránya a súlya bár ez elhanyagolható szempont, hiszen van benne "anyag". Az üveg miatt nagyon féltem, szerencsére még sosem esett le és nem is kívánom leejteni. :)


Beszéljünk egy kicsi a kazánról is!

Mostanra három különböző Kangertech patronnal is rendelkezem, amelyeknél a kazánok kialakítása szinte megszólalásig hasonlítanak egymásra. A gyakorlatban meg.. hát sajnos mégsem kompatibilisek.

Némi átjárhatóság azért mégis fellelhető, hiszen a felújításuk ugyanazon az elven működik.


A Kangertech T3s nevű patron a korábban elemzett T3 újragondolt verziója. Többek között a kazán teljesen kivehető belőle és így teljesen hozzá is férhető; nem kell nőgyógyásznak lenni amikor a felesleges huzalokat le kell vágni. Ott kezdődik némi anyázás, amikor rájövünk hogy a T3s kazánjaként nem használhatjuk a Protank-ét, mert az alsó gyűrű alig fél milliméterrel szélesebb.

Ennyi fejtörést nem okozott még nekem kazán felújítása de jó pár órányi nyomozás az interneten, fórumok olvasása, videók megnézése után kiderült számomra, hogy valójában teljesen egyszerű ez a része is csak tudni kell a mennyiségeket.

6-7 milliméternyi vastag-széles üvegszálra lesz szükségünk a művelethez. Azért is mondom, hogy vastag-széles, hiszen luk kitöltését szélességben és "magasságban" számolni kell.
4 vendégszálat kell elhelyeznünk a tekerés fölött, ez azt jelenti, hogy ha 6mm-re terveztük a kazánt, akkor 2 szálra, 7 mm esetén S alakban hajtott (azaz 3) szálra kell tekerni az ellenálláshuzalt.
A vendég-, avagy fedőszálakat egymás mellett kettesével kell elhelyezni úgy, hogy véletlenül se fusson keresztbe egyik a másikon! Ez nagyon fontos, hiszen ellenkező esetben az üvegszál mellett befolyik az e-liquid.
Nem könnyű a 2x2 szálat elhelyezni, azért ezt bevallom de miután megvagyunk a középső szipkával lenyomhatjuk, helyére rakhatjuk az üvegszálakat. A képen jobb felül látható, hogy az üvegszálat a gyűrűhöz igazítva kell levágni. Ha ettől hosszabb, akkor érezhetően nem tudjuk rendesen a patronba tekerni.

A középső tömítőgyűrű elég hosszú ahhoz, hogy bármilyen problémát csináljunk, a tekerés "tárolására" kialakított tér pedig kellően nagy, hogy elférjen benne minden. Gyakorlatilag szívesen ajánlom azok számára is, akik éppen most kezdik el az ismerkedést a kazánok felújítása terén!
Eleinte én 2mm-es üvegszálra tekertem rá a huzalt, majd elhelyeztem rajta még egy 2mm-es darabot vendégszálnak. Mondanom sem kell ugye, hogy ez elkezdett folyni tehát kezdhettem elölről a szerelést. Nagyjából 5 mm-nél már egészen jó lett de még mindig nem tökéletes. A 6 mm-t az elsősorban növényi glicerines folyadékok kedvelőinek ajánlják, a 7mm-t pedig az egyensúly-folyadékot (50-50%) gőzölők között hasznos.


Értékelés:

+ Szép kivitelezés, ízléses csomagolás
+ Formás kialakítás
+ Menettakaró a szabványos akkumulátorokhoz az alapkészletben
+ A kazán kialakítása jól megoldott, kezdők számára is felújítható
+ Kiváló íz-gőzképzés, szinte a folyadék minőségétől függetlenül
+ Van benne..."anyag"
- Kicsit körülményes a töltése
- A szipka illetve a levegő cső fix, ezért a tartály takarítása nem egyszerű

Összesen:  7,5