2013. június 2., vasárnap

Vivi Nova

Az eVic-emhez ajándékpatront kértem az ajándék liquid helyett, hiszen mióta magamnak keverem nincs rá szükségem igazán.
A VGO-nál elkövettem azt a hibát, hogy nem olvastam utána, csak kinézetre választottam. Ezt nem akartam ismét elkövetni és amikor ráizgultam a eVic-re akkor a netet is nekiálltam túrni. Elég sok helyen az eVic + Vivi Nova párost láttam és nagyon megtetszett.

Arról nem is beszélve: ismét egy új "kütyü", amit ki lehet próbálni!


Már a csomagolása is egyből megfogott, hiszen az eddig használt V3 és T3 egy sima fóliába voltak csomagolva. Ezek után a kis papírdobozba és még külön fóliába csomagolt, szivacspárnába ágyazott kis szerkezettel úgy éreztem, hogy ettől jobb nekem nem is kell!
Persze azért  használat ekkor még nem is történt, bár az "új seprű jól seper" effektusban sokszor mondja az ember: ez a tuti..
Aztán jön a következő hónap, meg jön fizetés miegymás; az ember nekiáll rendelgetni ezt-azt és belefut az új dolgokba, amiktől újra fel-felcsillan a szeme.


Na de ennyi elég is, beszéljünk a Vision márkájú Vivi Nováról. A V3-hoz hasonlóan ez is egy nagyon elterjedt patron, éppen ezért több cég is gyárt utánzatokat ki jobb, ki rosszabb minőséget csinál. A Vision termékekről eddig csak jót hallottam/olvastam és bár lehet nem is a legjobb, mégis jobban megbízom benne mint egy jelöletlen patronban.


Háromféle verzióról tudok a Vivi Nova patronból:
- Mini Vivi Nova (balra a képen) , 2ml-es tankkal
- Vivi Nova (fentebb látható), 2,8ml
ééés...van egy 3,5 ml-es is de őszintén megmondom, hogy nem tudom miként keressem a neten, pedig biztosan van valami jelzője. (mega vivi nova?)

A készletet így kapjuk: a patron összeszerelve, benne egy 2,4 Ohm-os ellenállással, mellette két tartalék kazán, az egyik 1,8 a másik pedig 2,8 Ohm-os.



De mitől is jobb ez a korábban használt V3-nál? Vagy a favorizált alsó fűtőszálas T3-nál? Elárulom: nem a csomagolása miatt és nem a tartalék kazánok miatt! :)




Első ránézésre a kazánon látszik, hogy a V3 oldalt lelógó egy-egy üvegszála a Vivi Nován immáron 4-re bővült. Ez könnyebb felszívódást jelent mind a PG, mind VG alapú e-liquideknek.
A V3-nál a sűrűbb, növényi glicerines lötyiknél a könnyebb felszívódás segítése végett szétpödörték az üvegszálat. De hát az elektromos cigaretta iparág rohamosan fejlődik, szinte napról-napra új dolgok jönnek..
A második különbség, hogy a kazán felső része nem csúcsos hanem egyenesen homorú, nem úgy mint a V3-nál. Persze szembeötlő különbségek de aki nem ismeri, könnyen összekeverheti a V3 kazánnal.
A kialakítás elsősorban a V3 egyik nagy gyengéjéből született -gondolom - , hiszen a lecsapódó gőz nem gyűlik össze a szipkában, hanem egyből visszafolyik a fűtőszálra.

A cserélhető kazán az integrált patronok jellemzője, nem nagy kunszt..persze.
A megszokott patronok után viszont mindenképpen meglepő volt, hogy a szipka részét ki lehet venni. Nem csak, hogy ki lehet venni hanem nagyon sok szép desing-os szipkára lehet cserélni a gyárit.
A cserélhető szipkákat általánosan Drip Tip-nek nevezzük és javarészt két teljesen különböző patron Drip Tip-je oda-vissza használható.
A baloldali képen egyébként pont egy módosított Drip Tip-es Vivi Novát láthatunk.

De miért is jó ez? Ez egyik oka a természetesen a kinézet de a másik oka amit én felfedeztem, hogy a Vivi Novát lehet kóstolni is használni.Sajnos Magyarországon nem várható a közeljövőben de a tudomásom szerint külföldön léteznek olyan e-cigi boltok, ahová az ember bemegy a Dripelhető patronjával és megkóstolhatja a polcról a kiszemelt e-liquidet. Eközben itthon lassan megszüntetik az egész iparágat de ez már egy egészen másik téma...

A drippelés ennél a patronnál egy teljesen új kazánt igényel és üres tankot. Persze ha a kazán rendesen el van mosva és ki van szárítva azt is lehet használni de a tanknak üresnek kell lennie! A szipkát kivéve láthatóvá válik a lukban a kazán így - ügyelve, hogy ne menjen máshová - 3 csepp folyadékot nyugodt szívvel bele lehet a lukba cseppenteni. Aztán izzít, szív, lenntart, kipufog és mindezt addig, amíg enyhén nem érezni az égett ízt. Ekkor másik folyadékkal is lehet próbálkozni.
Léteznek egyébként kifejezetten kóstolgatásra szánt patronok is, amik külön rendelkeznek egy tank résszel és akár egy teljesen másik ízt is tárolhatunk benne (elvileg!!!), mégis a kóstolásra szánt folyadékot érezhetjük.

A Vivi Nova gyári drip tip-je egyetlen ponton hibádzik, mégpedig azon, hogy könnyen kiesik a helyéről. Az én butaságom is nyilván, hiszen az eVic nem éppen könnyű szerkezet de az ez első leesése a drip tip miatt történt. Gyakorlatilag mindenféle előzmény nélkül hullt a földre hőn szeretett e-cigarettám, semmilyen "ellenállásba" nem ütközött.

A teljesen szétszedhetőségnek köszönhetően könnyen tisztítható illetve alkatrészenként külön-külön is beszerezhető.
A tank fala műanyag! Ez azért is fontos mert a tisztítást elég langyos vízzel csinálni, különben -forró víz esetén- bemattul egy "kissé" és..ronda lesz. A tanulópénz én már megfizettem és tényleg ronda, ahogy a belső fal egy kicsit olyan, mintha pókhálós lenne.
Lehet ez tapasztaltabb e-cigarettázóknak alap de nekem teljesen új és meglepő volt, miután a víz alól kivettem.


Mivel a tank része teljesen különálló ezért ugyebár cserélhető is. Emellett saját ízlésünket is belevihetjük, hiszen átlátszó-színes műanyag tankokat éppen úgy lehet hozzá venni, akárcsak a V3-hoz.
Ha ez nem volna elég akkor teljes mértékben lecserélhetjük fémre is, amit szintén a szivárvány szinte minden színében tudunk rendelni.


A kazánfelújítás részt már korábban leírtam erre a típusra is. Összegezvén az ott leírtakat: semmiben sem különbözik egy sima V3 kazántól; könnyű, gyors és egyszerű.

Fontos odafigyelni rá, hogy az oldalára nyomott maximális mértéket ne lépjük túl a töltés során. Pár hét használat után azért jelentkeztek vele kisebb problémák de lassacskán megismerjük egymást. Elképzelhető, hogy a kazánt nem sikerült tökéletesre csinálnom -bár már a második vagy harmadik kazáncsere után is tapasztalom -de nem megfelelő használattól hajlamos szörcsögni és folyni is. A megfelelő használat alatt a folyadék elszívását értem: vagyis egy pici "üres" (szívás nélküli) izzítást követően, beleszívunk és mielőtt befejeznénk a szívást elengedjük egy-két pillanattal hamarabb az akkumulátoron a gombot.
Amennyiben állítóható feszültségű/teljesítményű akkumulátorral rendelkezünk lehet a 2,4 Ohm-os ellenállásnak akár 6-6,5W-ot is adni, nem fogunk égett ízt érezni. Ezzel szemben 5,2W-on ( ~3,5Volt) is tökéletesen üzemel, tehát a "hagyományos" akkumulátorokon (3,3-3,7 Volt) is szépen muzsikál.



+ Remek íz és kiváló gőzképzés
+ Több méret, ugyanaz a minőség
+ Alkatrészei könnyen beszerezhetőek és cserélhetőek
+ Egyszerűen tisztítható
+ Könnyű kazánfelújítás
+ Cserélhető Drip Tip
+ E-liquidek kóstolására is alkalmas (üres tankkal, tiszta kazánnal)
- Hajlamos szörcsögni
- A gyári drip tip könnyen leválik

Értékelés: 7,7