2013. november 16., szombat

Kangertech Protank II mini


Folytattam az utam egy drip kazánért, hogy végre a bekevert ízeket meg is kóstolhassam mielőtt beleteszem az adott lötyiből a 2-3 ml-t egy patronba, esetleg egy kazánfelújításig biztosan érződő rossz ízért. Aztán hirtelen észrevettem az árusok között egy e-cigis standot, ami addig nem volt ott. Megyek is oda boldogan de drip kazán? Na az aztán nincs.. Jé, mi ez? Új Kangertech protank?? Megnézhetem?



Leginkább a neve keltette fel az érdeklődésem, ami már önmagában is sokatmondó volt a korábban bevált és azóta is kiválóan működő Protank miatt. A doboz viszont a korábban megszokott ékszeres doboz helyett valóban tényleg "csak" egy doboz. Kibontva, első ránézésre nem is tűnik fel a a néhány de igencsak hasznos újítás.
Bevallom, hogy nem akartam még egy 510-es csatlakozós (EGO szabványú akkumulátorokra való patron, amin nincs menetborítás) patront a korábban tesztelt iSmoka Magoo után. Inkább most a kisebb - mini - változatot vásároltam meg de természetesen sima Protank II is hasonló újításokkal bír elődjéhez képest.




A készlet egy félig összeállított patronból, a kazán rögzítéséhez való talpazatból ( ami egyben a menettakaró is) és két darab 2,2 Ohm-os kazánból áll. A dobozban található még egy rövid leírás is, ami persze a magyar nyelvet nélkülözi. Nem is baj, mert a Kazánok felújítása cikkben található táblázathoz nem kell magyar nyelv! :)






Alig vártam, hogy végre összeszereljem és kipróbálhassam bár az első használat nem volt éppen zökkenőmentes. Ahogy említettem korábban a Protank II teljesen szétszedhető és elvileg minden alkatrésze egyesével be is szerezhető.


A tetején drip tip helyezkedik el, ezáltal a töltési folyamatot könnyíti...na nem mintha ettől könnyebb lenne. A fenti képen balról jobbra haladva a következő elem az alsó rögzítő gyűrű, középen a tartály és egyel jobbra pedig a felső rögzítő van a levegőcsővel. a középső három elem szerelhető össze; az alsó és a felső rögzítő közé kerül a tartály. A kép jobb oldali egysége az a kazán rögzítésére alkalmas, egyben a patron alsó záró egysége és menettakaró is.

Sajnos ezen a képen nem látszódik de az alsó rögzítőgyűrű sajnos kicsit bután lett kialakítva. Ugyanis a tartályban lévő folyadék a kazánhoz a rögzítőgyűrű és a tartály közötti pár milliméteres résen jut át. Ugyanezen a résen is kell betölteni, ami a tűvégű flakonnal nem rendelkezők számára eléggé körülményes. Az első használatkor ez a pici rés annyira nem tűnt fel, sokkal inkább olyan érzésem volt, hogy nem ér hozzá a kazán az akkumulátorhoz mert csak szívtam, csak szívtam és nem történt semmi. Aztán a harmadik szétszedésnél rájöttem és egy picit megráztam a patront, hogy a folyadék átmenjen.
A tartály első fogásra üvegnek tűnik (mint a Protank I esetében) de színtiszta műanyag. Ezt a tartályt alul és felül szigetelőgyűrűk fogják bele a két rögzítőgyűrű közé; javaslom ezért minél kevesebbszer szétszedni, mert könnyen deformálódnak.

A kezdeti nehézségek ellenére ez a mostanság használt legnagyobb kedvencem. Amióta nem vettem nem telt el úgy nap, hogy ne használtam volna! Kellő vákuumot képez szívás közben, ami egy kicsit közelebbi élményt ad a cigarettázáshoz. Noha lassan egy éve csinálom az elektromos cigarettázást, ez már annyira nem is jelentős szempont.. :)
Eddig az összes beletöltött folyadék íze maximálisan kiérződött belőle, kiváló füsthatást ad és a drip tip bár eleinte egy picit zavart, hogy lötyög mára teljesen megszoktam.


A kazán a korábbi Kangertech termékekre jellemző módon került kialakításra. Mondanám, hogy kompatibilisek egymással de sajnos nem. A T3s kazánán lévő alsó gyűrű ugyanis keskenyebb, így például a Protank I kazánja nem jó hozzá. Ellenben szerintem visszafelé működhet a dolog bár még nem próbáltam ki. A Protank II kazánja viszont jó a bátyjához, így aki korábban is használta annak ez a része nem okoz újdonságot; egyszerűen át tud váltani (ha akar).



A kazán felújítása is a régihez megszokott módon történik:

Egy milliméteres szálat kell S alakban egy tű közé fogni, erre rátekerni a huzalt, majd amikor a kazántestbe behelyeztük akkor két egy milliméteres szálat egymás mellé fektetve teszünk rá két rétegnyi fedőszálat.


Egy újabb remek patron ez a Kangertechtől, mindenkinek csak ajánlani tudom. Leszámítva egy-két apróságot, amire figyelnünk kell gyakorlatilag nem lehet ok panaszra; nem szörcsög, nem folyik, kiváló íz- és gőzt kapunk használata közben. Kialakítása praktikus és szinte bármilyen vékony átmérőjű akkumulátorral használható.


Értékelés:

+ Átgondoltabb tervezés (szétszedhetőség)
+ Könnyen takarítható
+ A kazán könnyen cserélhető/felújítható
+ Kiváló íz- és gőzképzés
+ A szipka formatervezése nagyon jó
- Kicsi a hely a töltésre és a folyadéknak is, hogy a kazánhoz jusson
- A szigetelőgyűrűk könnyen deformálódnak

Összesen: 7,1